Hoppa till huvudinnehåll
Flytt 26

Tidigare företagsflyttar

Hemsida bild Yangi

Yangi

I januari 2024 utförde företaget Yangi en företagsflytt till sina nya lokaler på Honungsgatan i Varberg. Vi försåg dem med flyttkartonger, packmaterial och etiketter innan deras flytt. 

  • Utmaning: Detta var en flytt på en dag vilket krävde en hel del planering då det handlade om mycket kubik. 

  • Lösning: Struktur och noggrann planering av vår resursplanerare.

  • Kubik: 180

  • Antal dagar: 1 

Vi tog tillfället i akt att ställa två frågor om företagsflytten till Yangis projektledare, Sara Patterson: 

  1. Vad letade ni efter när ni kikade efter flyttfirma? 

    Vi letade efter en pålitlig firma som visste vad de sysslade med. Gärna lokalt förankrad! 

  2. Hur kom det sig att ni valde just Bröderna Flytt? 

    Vi fyllde i ett formulär online och Bröderna Flytt var en av firmorna som hörde av sig. Jag vet att företaget The Loop Factory, har använt sig av Bröderna Flytt tidigare och varit nöjda med dem. När vi kom i kontakt med Lucas som höll i det initiala mötet och även i kontakten framåt, så kändes det bra och vi kände oss trygga med valet av firma! Vi känner oss lika nöjda även efter att flytten har genomförts! 

Espresso house

Espresso House

I februari 2024 hjälpte vi Espresso House att genomföra en kontorsflytt inom centrala Göteborg. De flyttade från en lokal på 364 kvm till en ny lokal på 294 kvm. Vi försåg dem med flyttkartonger, packmaterial och etiketter innan deras flytt. 

  • Utmaning: Vi hade många våningar både vid lastning och lossning. Det skulle flyttas möbler och annat som behövde avvecklas då de flyttade till mindre kvadratmeter. Dessutom var parkeringen obekväm både vid lastning och lossning på grund av det centrala läget.

  • Lösning: Vi såg till att sätta in rätt antal personal för att skapa ett smidigt flöde med de som bar och de som väntade vid hissen. Vi tillhandahöll kunderna etiketter och använde färgkoder för att hålla reda på vad som skulle flyttas och vad som skulle avvecklas. Det som avvecklades fördes sedan till återvinningen. När vi skulle parkera på en högt trafikerad och obekväm plats såg vi till att informera människor i området och höll ständig kommunikation med parkeringsvakterna.

  • Kubik: 150  

  • Antal dagar: 1,5 

Be sporty bild hemsida

Be Sporty

Be Sporty är en av Sveriges största kursarrangörer för barn och har arrangerat kurser inom dans och idrott sedan 2003. Vi erbjöd Be Sporty en helhetslösning för deras flytt, anpassad efter deras behov för att säkerställa att showerna skulle gå så smidigt som möjligt.

  • Utmaning: Att uppskatta tid och mängden material. 
  • Lösning: Planering för varje enskild show och utvärdering efter varje för att förbättra och se behovet. 

  • Kubik: 10-20 kubik i olika körningar till 5 olika städer

  • Antal dagar: 15 dagar totalt


    Edward Tapper, inköps- och lageransvarig på Be Sporty och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Vi valde Bröderna flytt för att de hade ett proffsigt och seriöst bemötande och kunde erbjuda oss en bra helhetslösning.

  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    De var på plats i tid, högg tag i arbetet direkt och var väldigt trevliga! Projektet innefattade 5 körningar och samtliga fungerade utmärkt.

  3. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Ja, till 100%.

  4. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Vi har erfarenhet av flera andra flyttbolag och där skulle vi vilja påstå att Bröderna Flytt sticker ut i mängden. De har ett mindset som är utöver det vanliga och känslan är att det inte bara handlar om att flytta från A till B utan att även vara serviceminded och ge ett gott intryck från start till slut.

Västra Linden

Västra Linden

Västra Linden är ett privat fastighetsbolag som förvaltar och förädlar fastigheter. Fastighetsbolaget var i behov av ett stambyte på 8 lägenheter och behövde hjälp att förflytta hyresgäster till temporära lägenheter, och delvis magasinering. 

  • Utmaning: Planera och strukturera 8 enskilda flyttar som delvis ska magasineras under över ett års tid. Allt behövde klaffa rätt på alla parter!
  • Lösning: God kommunikation med både Västra Linden och varje enskild kund som flyttar.

  • Kubik: 8 lägenheter på totalt cirka 250 kubik.

  • Antal dagar: Start november 2022 och sista flytt in i nya lägenheter mars 2024.

Anna Björklund, fastighetsförvaltare på Västra Linden och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Det blev ett självklart alternativ när både priset och servicen som utlovades sammanföll fint. 
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Det gick oerhört smidigt. Kommunikationen var bra och Bröderna Flytt höll i kontakten med varje hyresgäst och hjälpte till att göra det så smidigt som möjligt för varje individ och deras flytt. 
  3. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Det skulle jag absolut göra och det har varit självklart att anlita Bröderna Flytt ett flertal tillfällen efter det här stora projektet, eftersom det varit enkelt och smidigt på alla sätt. 
  4. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Tar stort ansvar, har positiva och bra medarbetare, är lösningsorienterade och serviceminded. 


 

Golvet AB

Golvet AB

Företaget Golvet AB som jobbar med att flytspackla, lägga mattor, parkett och textilmattor, samt kakel-och klinkerarbete, var i behov av flytthjälp då de behövde byta ut en matta hos en kunds kontorslandskap på 3000 kvm. Jobbet var att ta bort varenda möbel på kontorslandskapet och sedan sätta tillbaka allt på exakt samma plats. 

  • Utmaning: Att så mycket material skulle flyttas under väldigt kort tid, cirka 3000 kvm kontorsyta. Plus att allt skulle sättas tillbaka på exakt samma plats.
  • Lösning: Vi var väldigt noga med att dokumentera och märka saker. Det var allt från kontorsstolar till skärmar och tangentbord. 

  • Kubik: 3000kvm av kontorsyta som flyttades bort och sedan tillbaka. 

  • Antal dagar: 8

Magnus Carlsson, platschef på Golvet AB och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Vi fick ett snabbt, positivt bemötande och ni visade god vilja att lösa vårt problem, samt uppfyllde alla krav vi efterfrågade.
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Bättre än förväntat, bra gehör från all personal, bra arbetsledning, proffsigt utfört.
  3. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Ja, det har jag redan gjort, med nöjda kunder som följd.
  4. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Som en proffsig, lösningsorienterad flyttfirma.


 

Cebon

Cebon

Cebon Group grundades 1986 i Göteborg av tre barndomskamrater när de var i 20-årsåldern. Idag är det en företagsgrupp som driver verksamheter och varumärken, främst inom säkerhets- och energilösningar, på den nordiska och delar av den europeiska marknaden.

Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter, har företaget skapat en stark position på både konsument- och industrimarknaden. Genom åren har nya varumärken utvecklats och skapats, vilka numera ingår i företagets breda portfölj: GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Buckeye. Cebon Group har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Sörred, Göteborg, och koncernen omsätter cirka 750 MSEK och har cirka 130 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar.

I början av 2023 kontaktade Cebon oss angående deras flytt av huvudkontoret från Mölndal till ett nytt huvudkontor i Sörred, Göteborg, samt till ett mindre hub-kontor i Eklanda, Mölndal.

  • Utmaning: Att flytta från en adress till två adresser. 
  • Lösning: Det krävde en hel del organisering och planering för att saker skulle hamna på sin rätta plats på rätt adress!

  • Antal dagar: 5 dagar

Cathrin Lindström, HR & Business Support Mgr på Cebon och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Blev tipsad av min gamle far som anlitade er året innan när han flyttade från sitt hus till lägenhet i Kungsbacka. Han var supernöjd, och det brukar han inte vara med allt precis. Så då kändes det som ett säkert kort att anlita er!
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Allt flöt på enligt plan, och alla från Bröderna flytt vara positiva och flexibla när vi behövde göra lite små justeringar om vad som skulle flyttas vart. De var också snabba med att tillhandahålla extra packmaterial när vi hade missbedömt behovet lite.
  3. Vilken var den största utmaningen för er i er flytt?
    Att få kollegor att förstå att det är bättre att slänga än att flytta med gammalt skräp.
  4. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Absolut!
  5. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Samma uppfattning som vid valet av er som flyttleverantör, dvs mycket kundorienterade, snabba, flexibla och med trevlig bemötande.
Briab

Briab

Briab är specialiserade konsulter inom brand, risk och säkerhet och hjälper olika typer av kunder brett inom detta område. Briab behövde hjälp att flytta till en större lokal då de växt ur sina befintliga lokaler.

  • Utmaning: Att göra flytten så smidig som möjligt så att deras verksamhet kunde fortsätta som vanligt.
  • Lösning: Vi arbetade effektivt i flera moment som lastning in i hiss, från hissen och in i lastbilen på ett sätt som inte störde de arbetande på företaget.

  • Kubik: Mellan 40 till 80 kubik på varje flytt.

  • Antal dagar: Vi har flyttat vid 3 olika tillfällen för Briab. 

Oskar Ekberg, Affärschef Brand väst på Briab och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    I dialogen inför flytt fick vi ett bra intryck och sedan var priset rätt.
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Allt gick väldigt smidigt. Vi fick material för att packa i god tid och tillräckligt med material för att det skulle fungera. På flyttdagen jobbade alla på snabbt och effektivt och trots att det tog lite längre tid än förväntat så jobbade man på tills allt var klart. Bröderna Flytt tog sig också tid att hjälpa till att flytta saker som vi märkt fel och se till att allt var iordning så gott det går efter en flytt.
  3. Vilken var den största utmaningen för er i er flytt?
    Att skapa så lite störning för den ordinarie verksamheten som möjligt!
  4. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Ja allt fungerade väldigt bra!
  5. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Smidigt och pålitligt.
Lab.gruppen.bild

Lab Gruppen

Sedan 2022 har vi jobbat tillsammans med Lab Gruppen och deras flyttprojekt. De behövde flytthjälp eftersom de skulle flytta sin verksamhet från Kungsbacka till Göteborg. Flytten har sträckt sig över tid då de skulle mellanlanda i en tillfällig lokal. Lab Gruppen utvecklar professionella musikförstärkare för fasta installationer som biografer, teatrar och varuhus, samt för liveframträdanden från mindre tillställningar till arenakonserter.

  • Utmaning: Den största utmaningen var att de skulle mellanlanda in en mindre provisorisk lokal där deras inventarier inte skulle få plats.
  • Lösning: Vi planerade noggrant och hade nära kontakt med Lab Gruppen, samt hade vi alltid en ansvarig på plats.

Henrik Löthgren, Innovation Systems Testing Leader på Lab Gruppen och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Bröderna Flytt gav oss helt enkelt den mest fördelaktiga lösningen för vår flytt.
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Vårt flyttprojekt sträckte sig över tid då vi skulle mellanlanda i en tillfällig lokal. Det blev många flyttdagar där vi planerade från dag till dag vad som skulle göras. Bröderna Flytt hade alltid en ansvarig på plats som vi kunde planera dagens arbete tillsammans med.
  3. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Vi som företag kan rekommendera Bröderna Flytt då de är flexibla och lyhörda. De har gjort sitt yttersta för att göra vår flytt så smidig som möjligt.
  4. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Bröderna Flytt har varit till stor hjälp under hela vår flytt. De har löst alla uppgifter och har även ställt personal och bilar till vårt förfogande med kort varsel när vi haft behov.
LA bruket

LA BRUKET

Sommaren 2023 kontaktade LA Bruket oss för flytthjälp för att omlokalisera företagets huvudkontor från Varberg till Paris. Flyttprojektet inleddes med en gemensam scanning av kontoret, följt av att vi packade, magasinerade delar och transporterade resterande kontoret till Paris.

  • Utmaning: Ha koll på vad som skulle magasineras och vad som skulle med till Paris. 
  • Lösning: Flertal avstämningar med vår kontaktperson Mats och bra kommunikation i teamet. 

  • Kubik: 50 kubik till Frankrike, 50 kubik till återvinningen och 50 kubik till magasinering. 

  • Antal dagar: 9

Mats Johansson, grundare på LA Bruket och vår närmaste kontakt under flytten, delade med sig av sin upplevelse. 

  1. Varför valde ni Bröderna Flytt?
    Vi fick ett positivt och engagerat bemötande från första kontakten och en känsla av att ingenting var omöjligt.
  2. Berätta om hur flyttdagen/projektet gick till när vi flyttade er!
    Först gjorde vi en gemensam scanning av kontoret och vad som skulle flyttas, uppskattade hur mycket vi själva skulle hinna med och vad BG skulle ta ansvar för. Bröderna Flytt packade stora delar av kontoret, magasinerade en del och transporterade sedan ner resten till Paris och lämnade av hos vår lokala transportör för vidare utkörning till vårt kontor i centrala Paris (pga restriktioner för citytrafik). Packningen gick mycket smidigt och noggrant och omsorgen de visade gjorde oss väldigt trygga. Hela tiden fick vi feedback om hur allt fortlöpte och vid minsta oklarhet dubbelkollade de med oss vad som gällde. Under transporten till Paris fick vi fortlöpande information, och överlämningen till vår transportör var väldigt tydlig.
  3. Vilken var den största utmaningen för er i er flytt?
    Att själva hinna med och organisera det vi skulle ansvara för samtidigt som verksamheten skulle fortlöpa utan störningar. Här visade Bröderna Flytt stor flexibilitet och tog ett större ansvar än överenskommet när vi fallerade eller varit otydliga på vissa punkter.
  4. Skulle du rekommendera andra företag att anlita Bröderna Flytt?
    Absolut, jag litar på dem fullständigt och har anlitat dem vid flera tillfällen för företaget såväl som privat.
  5. Nu efter ni flyttat med oss, hur skulle du beskriva Bröderna Flytt?
    Proaktiva, pålitliga, ansvarstagande, kund och lösningsorienterade och väldigt trevliga.